Best Viewed with IE or Opera. Sorry, Firefox works, but loses some sidebar layout,
'my profile' and other stuff... Anybody with a fix, please leave a comment. Many thanks in advance.

That said, if you must use Firefox (and I don't blame you, it's become my browser of choice, too)
...get the "IE Tab" extension. This allows you to view problem pages with the IE rendering engine. Very cool!

Tuesday, February 07, 2006

Media Matters - How many Time reporters knew they were deceiving readers about Rove's role in Plamegate?

How many Time reporters knew they were deceiving readers about Rove's role in Plamegate?
Summary: At least three reporters involved in an October 2003 Time magazine article that suggested Karl Rove was no longer under suspicion of outing Valerie Plame, and that contained Scott McClellan's denial that Rove was involved, knew at the time of the article that Rove had, in fact, outed Plame.
 
On October 13, 2003, Time magazine ran an article that included a quote from White House press secretary Scott McClellan insisting that White House senior adviser Karl Rove had nothing to do with outing undercover CIA operative Valerie Plame. As Media Matters for America has previously noted, at least two Time editorial employees involved in the article knew McClellan's denial was false: correspondent Matthew Cooper and Washington bureau chief Michael Duffy. Cooper knew the denial was false because Rove had outed Plame to him. Duffy knew the denial was false because Cooper had sent him an email relating what Rove had told him.
 
Former Time White House correspondent John Dickerson, in a first-person account of his knowledge of the Plame matter, now acknowledges that he, too, knew that Rove was Cooper's source well before the October 2003 article -- an article on which he, like Cooper, received reporting credit.
-----

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

free webpage hit counter

Performancing